Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele
I. Základní ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
REO AMOS, spol. s r.o.
IČ: 42767181
DIČ: CZ42767181
se sídlem: Provozní 5560/1b, Třebovice, 722 00 Ostrava
zapsaná u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 1828
kontaktní údaje:
email: info@reoamos.cz
telefon: 800 132 859
www.reoamos.cz
(dále jen „prodávající“)
2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné www.reoamos.cz (dále je „internetový obchod“).
3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
4. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o zboží a cenách
1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Vystavení zboží na stránce internetového obchodu není nabídkou na uzavření kupní smlouvy.
3. Hmotnost dodaných sorpčních prostředků se může lišit o +/- 10 % oproti katalogovým hodnotám. Prodávající si rovněž vyhrazuje právo na změnu barvy jednotlivého zboží, pokud barvy nemají vliv na funkci zboží včetně norných stěn bez předchozího upozornění.
4. Rozměry jiného zboží se mohou lišit s tolerancí +/-10 % oproti hodnotám uvedeným v katalogu, pokud odchylka rozměrů nemá vliv na účel použití zboží. Dále se může lišit i konkrétní provedení zboží dodaného kupujícímu oproti katalogu, pokud toto nemá vliv na jeho účel.
5. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Cena za dopravu velkokapacitního zboží bude vyčíslena dodatečně.
6. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí kupující sám.
2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
-
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a způsob doručení.
4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na „Odeslat objednávku se závazkem platby“.
5. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neodpovídá za škodu vzniklou kupujícímu v souvislosti se zadáním nesprávných údajů do objednávky. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Odeslání objednávky je považováno za návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy.
6. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a jeho zaslání kupujícímu není akceptací návrhu na uzavření kupní smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího.
7. Kupní smlouva je uzavřena až poté, co prodávající výslovně přijme objednávku, na základě vyhodnocení možnosti splnění objednávky v celém rozsahu. Na zaslání oznámení o přijetí objednávky a uzavření kupní smlouvy není dán právní nárok. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího.
8. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Namísto změny nabídky je prodávající oprávněn zaslat kupujícímu sdělení o odmítnutí uzavření kupní smlouvy z důvodu nedostupnosti zboží nebo z jiných obdobných důvodů bránících vyřízení objednávky.
9. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím dle odst. 7 tohoto článku. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
10. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. V takovém případě postupuje prodávající podle odst. 8 výše.
IV. Zákaznický účet
1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v zákaznickém účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neodpovídá za důsledky vyplývající z uvedení nesprávných údajů v rámci zákaznického účtu kupujícím.
3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami v důsledku porušení této povinnosti kupujícím.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá (tj. nepřihlásil-li se do zákaznického účtu po dobu delší než 12 měsíců), či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy těchto obchodních podmínek.
6. Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob (poskytovatele hostingu apod.). Prodávající neodpovídá za důsledky vyplývající z dočasné nedostupnosti zákaznického účtu nebo stránek internetového obchodu.
V. Platební podmínky a dodání zboží
1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
-
- dobírkou v hotovosti při předání zboží,
- v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru v provozovně
2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží.
4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího. V případě platby kartou nebo jinou obdobnou rychlou platební metodou je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn přijetím informace od poskytovatele platební služby o zaúčtování transakce ve prospěch prodávajícího.
5. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
6. Zboží je kupujícímu dodáno:
-
- na adresu určenou kupujícím v objednávce prostřednictvím dopravce
- osobním odběrem v jedné z provozoven prodávajícího
7. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
8. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou kupujícímu sděleny v rámci vytváření objednávky a uvedeny v potvrzení objednávky prodávajícím. Nesjednají-li smluvní strany v daném konkrétním případě jinak, dopravu zboží zajistí prodávající na místo určení uvedené v potvrzení objednávky některým z nabízených způsobů, mezi nimiž kupující v rámci objednávky zvolí, přičemž náklady na dopravu zboží budou hrazeny dle pravidel kupní smlouvy a těchto podmínek. Skutečnost, že prodávající má zajistit dopravu neznamená, že bude hradit náklady spojené s dopravou zboží. V případě, že je smluven jiný způsob dopravy na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
9. V případě jednorázové objednávky zboží v ceně nad 10.000,- Kč bez DPH hradí dopravu na místo dodání v rámci České republiky prodávající, a to pouze v případě objednávky za ceny uvedené v Katalogu bez jakýchkoliv slev. Doprava zdarma se nevztahuje na velkokapacitní zboží. Pokud bude objednávka pouze na zboží z kapitoly bezpečnostních značek anebo bude cena zboží v objednávce nižší než 200,- Kč (cena bez DPH a poštovného), je kupující povinen uhradit navíc prodávajícímu manipulační poplatek 50,- Kč, který je splatný spolu s kupní cenou za zboží. V případě objednávky zboží v ceně do 10.000,- Kč bez DPH hradí kupující dopravní náklady včetně balného podle ceníku dopravců. V případě dopravy do 24 hodin prodávající účtuje expresní příplatek, o jehož výši je kupující informován před odesláním objednávky.
10. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
11. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. V případě, že dojde k poškození či ztrátě zásilky je kupující povinen zajistit, aby se zásilkou nebylo jakkoli manipulováno a aby byl zachován obal zásilky, ve kterém mu byla zásilka doručena. Ze stejného důvodu nesmí být zásilka bez souhlasu prodávajícího zničena nebo přepravována na jiné místo. U poškozených zásilek je kupující povinen umožnit či zajistit možnost ohledání zásilky také zástupci pojišťovny prodávajícího, popř přepravce. Kupující si je vědom toho, že pokud nesplní své povinnosti v tomto odstavci, nemusí být dostatek důkazů o vzniku škody, což může vést až k odmítnutí reklamace ze strany prodávajícího.
12. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží.
13. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil. V případě, že doprava je zajištěna kupujícím, přechází nebezpečí škody a nahodilé zkázy na kupujícího předáním zboží prvnímu dopravci.
VI. Odstoupení od smlouvy
1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
-
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, které se mohou vztahovat na zboží dodávané prodávajícím.
4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím na stránkách internetového obchodu. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách, případně jakýmkoli jiným způsobem dle čl. VIII. odst. 3. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí odstoupení.
6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od účinnosti odstoupení. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
8. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu pouze náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
9. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal, bez ohledu na lhůtu dle odst. 7 tohoto článku.
10. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu ve stavu, odpovídajícím nakládání s tímto zbožím pouze v míře nutné k seznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností (především nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu). Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží užíváním nad nutný rámec dle tohoto článku je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
11. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží, vyjdou-li tyto skutečnosti najevo až po uzavření kupní smlouvy ve smyslu čl. III. odst. 7 těchto obchodních podmínek. Prodávající odstoupí od smlouvy formou e-mailu zaslaného na emailovou adresu uvedenou v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
VII. Práva z vadného plnění
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
-
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
3. Oprávnění kupujícího uplatňovat práva z vad zboží se nevztahují:
-
- u zboží prodávaného za nižší cenu na ty vady, pro které byla nižší cena tohoto zboží sjednána;
- na případy opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
- v případě vady vzniklé nevhodným používáním zboží, vedlo-li k jeho poškození;
- u použitého zboží na vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo již při převzetí kupujícím;
- na vady vzniklé nedodržením pokynů uvedených prodávajícím, výrobcem či distributorem v dokumentaci ke zboží;
- na vady způsobené vnější událostí (např. zásah třetí osoby nebo neodvratitelná události, atd.).
4. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat dodání nového zboží bez vad, není-li to nepřiměřené vzhledem k povaze vady; v opačném případě (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu) má kupující právo pouze na bezplatné odstranění vady. Týká-li se vada jen oddělitelné součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu této součásti. V případě odstranitelné vady, pokud kupující nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má prodávající právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti; opakovaným výskytem vady se pro účely tohoto ustanovení rozumí alespoň trojnásobný výskyt. Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad či na výměnu součásti zboží nebo na bezplatnou opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
5. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
-
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při výskytu většího počtu vad zboží.
6. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně ve svém sídle, je-li odlišné od adresy provozovny. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) dojde prodávajícímu.
8. Kupující je povinen reklamaci vad provést v písemné podobě, kde krom identifikace zboží, objednávky a jejího potvrzení a vady včetně jejího popisu současně uvede, jaké právo z vad zboží uplatňuje. Prodávající oznámí kupujícímu nejpozději do 30 dnů stanovisko k reklamaci a o vyřízení reklamace je prodávající povinen sepsat ve smyslu ust. § 19 odst. 5 zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele protokol obsahující alespoň následující:
-
- datum uplatnění reklamace (datum přijetí vytčení vad);
- důvody reklamace;
- způsob vyřízení reklamace, požadovaný spotřebitelem;
- výsledek prohlídky reklamovaného zboží prodávajícím nebo jeho smluvním partnerem (výrobcem nebo distributorem zboží);
- zdůvodnění oprávněnosti a způsob jejího vyřízení (opravy nebo výměny zboží), nebo;
- zdůvodnění zamítnutí reklamace.
9. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Požaduje-li kupující dodání nového zboží bez vad, je prodávající povinen mu nové zboží zaslat až poté, co od kupujícího vadné zboží obdržel, anebo poté, co mu kupující prokázal, že zboží prodávajícímu odeslal.
10. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
11. Volbu způsobu vyřízení ve smyslu odst. 4 výše reklamace má kupující.
12. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
VIII. Doručování
1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
3. Odstoupení od smlouvy ve smyslu čl. VI. může kupující provést formou e-mailu dle tohoto článku, telefonicky, formou textové zprávy, písemně na adresu sídla nebo provozovny prodávajícího, datovou schránkou, případně dalšími způsoby, které prodávající umožňuje.
IX. Mimosoudní řešení sporů
1. V případě vzniku sporu mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy nebo smlouvy, který nebude možné vyřešit vzájemnou dohodou bez ingerence třetí osoby, má spotřebitel právo podat návrh na mimosoudní řešení tohoto sporu u příslušného subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
3. Spotřebitelé z jiných členských států EU, Norska, Islandu nebo Lichtenštejnska mohou využít národní subjekty mimosoudního řešení sporů v těchto zemích nebo kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum, které poskytuje bezplatnou pomoc při přeshraničních sporech.
4. Více informací o ADR nástrojích je k dispozici na stránkách České obchodní inspekce a Ministerstva průmyslu a obchodu.
5. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
X. Ochrana osobních údajů a soukromí kupujících
1. Prodávající zpracovává osobní údaje kupujících za účelem vyřízení objednávek, za účelem poskytnutí plnění z kupní smlouvy a za účelem vyřizování reklamací. V případě kupujících se zřízeným zákaznickým účtem zpracovává prodávající jejich osobní údaje pro účely vedení zákaznického účtu. Informace o zpracování osobních údajů kupujících včetně poučení o jejich právech jakožto subjektů osobních údajů je dostupná zde. Ve vztahu k osobním údajům kupujících je prodávající v postavení správce osobních údajů dle čl. 4 odst. 7 Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (Nařízení GDPR).
2. Souhlas se zpracováním osobních údajů v případech, kdy je ho zapotřebí, uděluje kupující v rámci procesu vytváření objednávky, resp. v rámci vytváření zákaznického účtu.
3. Kupujícím, kteří s prodávajícím uzavřeli kupní smlouvu a zadali svou e-mailovou adresu, je prodávající oprávněn na tuto e-mailovou adresu zasílat obchodní sdělení týkající se nabídky zboží v internetovém obchodě a souvisejících novinek, ledaže výslovně toto zasílání odmítnou zrušením zaškrtnutí příslušného pole v rámci objednávky. Kupující je oprávněn kdykoli, bezúplatně a jakýchkoli sankcí zasílání těchto obchodních sdělení zrušit, k čemuž je mu poskytnuta možnost v každém jednotlivém obchodním sdělení.
4. K zajištění funkčnosti stránek internetového obchodu používá prodávající cookies. Prostřednictvím rozhraní nacházejícího se na stránkách internetového obchodu může kupující udělit souhlas s použitím jiných než technických cookies, nezbytných ke správnému provozu internetových stránek.
XI. Závěrečná ustanovení
1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů – zejména nemůže být spotřebitel s bydlištěm v jiném členském státu EU zbaven yyšší míry ochrany, kterou mu zajišťuje jeho domovský právní řád ve srovnání s ochranou poskytovanou právem České republiky.
2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
7. V případě kupujících, uzavírajících kupní smlouvu mimo zákaznický účet, se kupní smlouva řídí vždy zněním obchodních podmínek, účinným k okamžiku odeslání objednávky. V případě kupujících se zákaznickým účtem se znění obchodních podmínek vztahuje na všechny kupní smlouvy, uzavřené kupujícím prostřednictvím zákaznického účtu, dokud není toto znění změněno způsobem dle následujícího odstavce.
8. Prodávající je oprávněn tyto obchodní podmínky jednostranně změnit, nastane-li rozumná potřeba jejich změny, a to i ve vztahu ke kupujícím se zřízeným zákaznickým účtem. o plánované změně prodávající všechny kupující se zřízeným zákaznickým účtem vyrozumí formou e-mailu obsahujícího nové znění obchodních podmínek, a to nejméně 15 dní před nabytím účinnosti nového znění. V rámci prvního přihlášení k zákaznickému účtu po nabytí účinnosti nového znění je kupující vyzván k potvrzení souhlasu s novým zněním. V případě, že kupující souhlas s novým zněním podmínek neudělí, není mu umožněno provést novou objednávku prostřednictvím zákaznického účtu. Tím není dotčena možnost kupujícího zadávat objednávky mimo zákaznický účet. Tímto postupem nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek – zejména nemá změna obchodních podmínek vliv na plnění kupních smluv, uzavřených před účinností změny.
9. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, dostupný zde.
Všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele
1. Úvodní ustanovení
1.1. Prodávající je obchodní společností zabývající se mimo jiné prodejem Produktů zejména určených pro likvidace škod a havárií, stejně jako Produktů k prevenci škod a havárií a dále k zajištění pořádku a ostatních produktů v katalogu prodávajícího nebo na internetovém obchodě prodávajícího.
1.2. Kupující má zájem o koupi Produktů nabízených Prodávajícím.
1.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky se uplatní pouze v případě, kdy Kupující neuzavírá Kupní smlouvu v postavení spotřebitele ve smyslu § 419 občanského zákoníku.
1.4. Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran v oblasti prodeje Produktů Prodávajícího jeho obchodním partnerům a zákazníkům nabízených v Katalogu, který je
v listinné podobě dostupný obchodním partnerům a zákazníkům Prodávajícího.
1.5. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy, uzavřené mezi Kupujícím a Prodávajícím na Produkty uvedené v Katalogu a upravují vzájemná práva a povinnosti smluvní stran Kupní smlouvy.
2. Definice a výklad pojmů
2.1. Pojmy použité v těchto Všeobecných obchodních podmínkách mají následující význam:
2.1.1. Internetový obchod – rozhraní umožňující výběr zboží a jeho objednání i úhradu, dostupné na stránce „reoamos.cz“, provozované Prodávajícím;
2.1.2. Katalog – seznam Produktů vedený v elektronické podobě na stránkách Internetového obchodu nebo v listinné podobě v tištěných materiálech Prodávajícího, ve kterém jsou podrobně uvedeny jednotlivé položky Produktů včetně jeho ceny a dodacích podmínek;
2.1.3. Kupní smlouva – kupní smlouva na prodej Produktů Prodávajícího uzavřená mezi Kupujícím a Prodávajícím na základě Objednávky Kupujícího;
2.1.4. Kupující – fyzická osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo právnická osoba, uzavírající s Prodávajícím Kupní smlouvu na Produkty uvedené v Katalogu;
2.1.5. Občanský zákoník – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník;
2.1.6. Objednávka – návrh Kupujícího na uzavření Kupní smlouvy, sdělený Prodávajícímu prostřednictvím internetového ochodu na stránkách reoamos.cz, případně telefonicky, elektronickou poštou (e-mail) nebo v listinné podobě.
2.1.7. Prodávající – obchodní společnost REO AMOS, IČ 42767181, se sídlem Provozní 5560/1b, Třebovice, 722 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, vložka C, oddíl 1828, která je prodávajícím a dodavatelem Produktů uvedených v Katalogu v rámci Kupních smluv uzavřených dle těchto VOP; kontaktní údaje Prodávajícího jsou uvedeny v Katalogu a také na internetových stránkách Prodávajícího dostupných na adrese reoamos.cz;
2.1.8. Produkty – zboží, nabízené v Katalogu, jehož dodavatelem je v rámci Kupních smluv Prodávající;
2.1.9. Smluvní strany – společné označení pro Kupujícího a Prodávající, míněné, že se jedná o oba tyto subjekty současně;
2.1.10. Všeobecné obchodní podmínky nebo VOP – tyto Všeobecné obchodní podmínky společnosti REO AMOS, spol. s r.o. pro prodej Produktů podnikatelům.
3. Objednávka Produktů a uzavírání Kupních smluv
3.1 Informace o Produktech a provedení Objednávky
3.1.1. Produkty uvedené v Katalogu nejsou právně závaznou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku, ale pouze výzvou Kupujícímu k zaslání závazného návrhu na uzavření Kupní smlouvy ve formě Objednávky. Vyobrazení Produktů uvedených v Katalogu je jen informativní a není závazné. Zejména estetické prvky Produktů mohou být Prodávajícím měněny, resp. dodané Produkty na základě Kupní smlouvy mohou být odlišné v estetických prvcích od Produktů vyobrazených v Katalogu, přičemž tyto prvky nemají vliv na funkčnost Produktů (barva, tvar Produktů neovlivňující jejich funkčnost, velikost Produktů neovlivňující jejich funkčnost).
3.1.2. Kupující provede Objednávku formou vytvoření objednávky v Internetovém obchodě, telefonicky, e-mailem nebo v listinné podobě, přičemž Objednávka musí obsahovat nejméně následující informace:
- jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu Kupujícího a sídlo, místo podnikání nebo bydliště Kupujícího;
- IČ a DIČ Kupujícího, pokud je Kupující podnikatelem ve smyslu ust. § 420 občanského zákoníku, případně pokud je registrován jako plátce DPH;
- kód a název Produktu dle Katalogu;
- množství požadovaných Produktů (jednotky pro charakteristiku množství objednaných Produktů musí odpovídat jednotkám uvedeným v Katalogu u objednávaného Produktu);
- místo dodání objednávaných Produktů;
- telefonický a e-mailový kontakt Kupujícího.
3.1.3. Minimální rozsah údajů prováděných prostřednictvím Internetového obchodu je dán objednávkovým formulářem na příslušné stránce Internetového obchodu.
3.1.4. Odeslání Objednávky Kupujícím prostřednictvím Internetového obchodu, v listinné nebo elektronické podobě nebo prostřednictvím telefonu se považuje za návrh Kupujícího na uzavření Kupní smlouvy s Prodávajícím.
3.1.5. Prodávající nezaručuje okamžitou dostupnost Produktů uvedených v Katalogu. V případě, že Produkty uvedené v Objednávce má Prodávající na svém skladě a umožňují-li to provozní podmínky Prodávajícího, potom jsou takové Produkty obvykle zaslány Kupujícímu do 5 pracovních dnů od přijetí Objednávky Prodávajícím.
3.1.6. U vybraných Produktů, pokud jsou dostupné na skladě Prodávajícího a umožňují to provozní podmínky Prodávajícího, může být možnost jejich odeslání Kupujícímu do 48 hodin od přijetí Objednávky Prodávajícím – žádost o dodání Produktů v této zkrácené dodací lhůtě Kupující vyznačí do Objednávky nebo sdělí v rámci telefonické Objednávky. Prodávající nezaručuje, že výše uvedená lhůta pro dodání Produktů bude dodržena. Odesláním Produktů se rozumí jejich předání prvnímu dopravci k přepravě.
3.1.7. U Produktů označených v Katalogu písmenem „D“ se sjednává dodací lhůta zvláštní dohodou; v těchto případech obdrží Kupující písemné nebo elektronické potvrzení Objednávky s uvedením předpokládaného termínu dodání Produktů, přičemž tento termín se považuje za orientační a Prodávající má právo takto stanovený termín upřesňovat, a to i opakovaně, přičemž za upřesnění se považuje také stanovení termínu dodání pozdějšího data, než bylo v předchozí komunikaci Kupujícímu sděleno.
3.1.8. Cena Produktů uvedená v Katalogu je udávána pro celá balení, která mohou obsahovat více kusů Produktů. Některé druhy Produktů lze dodat i po jednotlivých kusech s navýšením ceny o deset procent.
3.2. Uzavření Kupní smlouvy
3.2.1. Prodávající obratem potvrdí Kupujícímu přijetí Objednávky, provedené prostřednictvím Internetového obchodu, zasláním rekapitulace objednávky na e-mail, zadaný Kupujícím. V příloze rekapitulace Objednávky zašle Prodávající Kupujícímu rovněž znění těchto VOP. Rekapitulace Objednávky není považována za přijetí návrhu na uzavření Kupní smlouvy a jejím přijetím Kupujícím není Kupní smlouva uzavřena.
3.2.2. Na základě přijaté Objednávky Prodávající ověří její náležitosti a dostupnost Produktů v dané specifikaci a množství dle Objednávky. V případě, že Objednávka obsahuje všechny potřebné informace pro provedení dodávky Produktů Kupujícímu a po provedení ověření dostupnosti Produktů uvedených v Objednávce zašle Prodávajícímu potvrzení Objednávky obsahující také informaci o předpokládaném dodání Produktů Kupujícímu.
3.2.3. Kupní smlouva se považuje za uzavřenou přijetím potvrzení Objednávky Kupujícím, které bude zasláno Prodávajícím v elektronické podobě na mailovou adresu Kupujícího nebo v listinné podobě na adresu sdělenou Kupujícím. V případě pochybností o doručení potvrzení Kupujícímu se má za to, že Kupující obdržel potvrzení Objednávky třetího dne ode dne odeslání potvrzení Objednávky na adresu uvedenou Kupujícím.
3.2.4. V případě, že Objednávka obsahuje informace nedostatečné pro provedení dodávky Produktů, informuje o této skutečnosti Prodávající Kupujícího. Přijetím této informace nedochází k uzavření Kupní smlouvy. V takovém případě je uzavření Kupní smlouvy možné, avšak až po zjištění nebo obdržení dostatečných informací ohledně Objednávky Prodávajícím.
3.2.5. Na základě uzavřené Kupní smlouvy se Prodávající zavazuje Kupujícímu dodat Produkty dle potvrzené Objednávky za sjednanou kupní cenu a Kupující se zavazuje Produkty převzít a uhradit kupní cenu.
3.2.6. V případě uzavření Kupní smlouvy distančním způsobem, Kupující nese samostatně náklady na použití komunikačních prostředků za účelem uzavření Kupní smlouvy distančním způsobem, přičemž bere na vědomí, že výše těchto nákladů může záviset na podmínkách internetového nebo telefonického připojení, využívaného Kupujícím ke komunikaci s Prodávajícím a k uzavření Kupní smlouvy.
3.2.7. Ujednání tohoto článku VOP nevylučují sjednání Kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
4. Zákaznický účet
4.1. Na základě registrace Kupujícího provedené v Internetovém obchodě může Kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může Kupující provádět objednávání Produktů. Kupující může objednávat Produkty také bez registrace.
4.2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání Produktů je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v zákaznickém účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání Produktů jsou Prodávajícím považovány za správné. Prodávající neodpovídá za důsledky vyplývající z uvedení nesprávných údajů v rámci zákaznického účtu ze strany Kupujícího.
4.3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami v důsledku porušení této povinnosti Kupujícím.
4.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám, s výjimkou vlastních pověřených zaměstnanců nebo členů.
4.5. Prodávající může zrušit zákaznický účet, a to zejména v případě, když Kupující svůj zákaznický účet déle nevyužívá (tj. nepřihlásil-li se do zákaznického účtu po dobu delší než 12 měsíců), či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z Kupní smlouvy těchto VOP.
4.6 Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob (poskytovatele hostingu apod.). Prodávající neodpovídá za důsledky vyplývající z dočasné nedostupnosti zákaznického účtu nebo stránek Internetového obchodu.
5. Dodací a platební podmínky
5.1. Doprava
5.1.1. Nesjednají-li smluvní strany v daném konkrétním případě jinak, dopravu Produktů zajistí Prodávající na místo určení uvedené v potvrzení Objednávky, a to vlastní dopravou, zásilkovou službou nebo prostřednictvím jiného dopravce nebo pomocí provozovatele poštovních služeb, přičemž náklady na dopravu Produktů budou hrazeny dle pravidel Kupní smlouvy a VOP, přičemž skutečnost, že Prodávající má zajistit dopravu neznamená, že bude hradit náklady spojené s dopravou Produktů.
5.1.2. V případě jednorázové Objednávky Produktů v ceně nad 10.000,- Kč bez DPH zajistí a také hradí dopravu na místo dodání v rámci České republiky Prodávající, a to pouze v případě Objednávky za ceny uvedené v Katalogu bez jakýchkoliv slev.
5.1.3. Pokud jsou předmětem Objednávky pouze Produkty z kapitoly bezpečnostních značek anebo bude Objednávka na Produkty v ceně nižší než 200,- Kč (cena bez DPH a poštovného), je Kupující povinen uhradit navíc Prodávajícímu manipulační poplatek 50,- Kč, který je splatný spolu s kupní cenou Produktů.
5.1.4. V případě Objednávky Produktů v ceně do 10.000,- Kč bez DPH hradí Kupující dopravní náklady včetně balného podle ceníku dopravců. V případě dopravy do 24 hodin Prodávající účtuje expresní příplatek, o jehož výši je informován před odesláním Objednávky.
5.1.5. V případě zaslání Produktů na dobírku platí Kupující kupní cenu a náklady na dopravu přímo dopravci.
5.1.6. Na základě uzavřené Kupní smlouvy je Kupující povinen Produkty převzít. V případě, že Kupující odmítne převzít Produkty, jejichž cena má být uhrazena při doručení anebo Produkty nepřevezme z důvodů spočívajících na jeho straně, nese Kupující náklady na opakované dodání Produktů v plné výši.
5.2. Nebezpečí škody na Produktech a nabytí vlastnického práva
5.2.1. Nebezpečí škody a nahodilé zkázy na Produktech přechází na Kupujícího okamžikem převzetí. Pokud se provádí přeprava Produktů prostřednictvím dopravce, nebezpečí škody a nahodilé zkázy na Produktech přechází na Kupujícího odevzdáním Produktů Prodávajícím prvnímu dopravci pro přepravu do místa určení Produktů bez ohledu na okamžik přechodu vlastnického práva k Produktům.
5.2.2. Vlastnické právo k Produktům nabývá Kupující až úplným uhrazením kupní ceny.
5.3. Dokumenty předané spolu s Produkty
5.3.1. S každým Produktem obdrží Kupující technická data k Produktu s uvedením příslušné atestace, pokud taková atestace byla pro Produkt provedena a má ji Prodávající k dispozici a dále obdrží návod na použití Produktu, pokud použití Produktu návod vyžaduje.
5.4. Dodávky Produktů
5.4.1. Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu Produkty v dohodnutém množství a ve sjednané jakosti a pokud jakost Produktů sjednána nebude, potom v jakosti obvyklé pro účel, ke kterému má Produkt obvykle sloužit.
5.4.2. Pokud balení Produktu neumožní dodržet množství dle Kupní smlouvy, je Prodávající oprávněn dodat zbývající část Produktů spolu s nejbližší další dodávkou dalších Produktů Kupujícímu, bude-li to možné a nesjednají-li smluvní strany v daném konkrétním případě jinak.
5.4.3. Prodávající si vyhrazuje v odůvodněných případech možnost dílčích dodávek Produktů.
5.4.4. Za splnění závazku Prodávajícího dodat Produkty dle Kupní smlouvy se považuje převzetí Produktů Kupujícím ve výdejním místě Prodávajícího nebo předání pověřenou osobou Prodávajícího (při použití vlastní dopravy Prodávajícího) v dohodnutém místě dodání anebo předání Produktů prvnímu dopravci.
5.4.5. Na výslovnou žádost Kupujícího uvedenou v Objednávce Prodávající zajistí přepravu Produktů na určené místo a jeho odevzdání třetí osobě určené Kupujícím.
5.4.6. V případě expedice Produktů na paletách bude cena palety účtována Kupujícímu společně s kupní cenou Produktů. Paleta je vratný obal, který je možno do 6 měsíců od dodání Produktů vrátit Prodávajícímu. Po vrácení palety bude její cena Kupujícímu v plné výši dobropisována. Kupující může vrátit paletu pouze nepoškozenou, stejného materiálu a rozměru, jak mu byla s Produkty předána.
5.5. Výhrada odchylek hmotnosti, barvy a rozměrů Produktů
5.5.1. Hmotnost dodaných sorpčních prostředků se může lišit o +/- 10 % oproti katalogovým hodnotám. Prodávající si rovněž vyhrazuje právo na změnu barvy Produktů, pokud barvy nemají vliv na funkci Produktů včetně norných stěn bez předchozího upozornění.
5.5.2. Rozměry Produktů se mohou lišit s tolerancí +/- 10 % oproti hodnotám uvedeným v Katalogu, pokud odchylka rozměrů nemá vliv na účel Produktu. Dále se může lišit i konkrétní provedení Produktů dodaných Kupujícímu oproti Katalogu, pokud toto nemá vliv na jejich účel.
5.5.3. Kupující bere na vědomí, že fotografie použité v Katalogu jsou ilustrační a Produkty mohou vykazovat odchylky stanovené v tomto článku 5.5. VOP.
5.6. Platební podmínky
5.6.1. Kupní cena Produktů je uvedena v Katalogu s výjimkou specifických Produktů, u kterých je kupní cena sdělena na vyžádání Kupujícího.
5.6.2. Ceny uvedené v Katalogu jsou platné při odběru celého balení.
5.6.3. V případě objednávek zaslaných přes Internetový obchod je platná vždy cena Produktů, uvedená na příslušné stránce v okamžiku odeslání Objednávky. V případě Objednávek týkajících se Produktů nabízených v listinném Katalogu si Prodávající vyhrazuje právo změnit ceny Produktů uvedené v Katalogu v průběhu platnosti Katalogu v případě, že dojde ke změnám výrobních nákladů, zejména pak cen materiálů nebo surovin anebo osobních nákladů. O změně ceny Produktu bude Prodávající informován po zaslání Objednávky Prodávajícímu. Pokud Kupující o změně ceny Produktu informován Prodávajícím nebude, platí cena uvedená v Katalogu.
5.6.4. V případě Objednávek zaslaných prostřednictvím Internetového obchodu je Kupující povinen zvolit některý z nabízených způsobů platby, který Prodávajícímu umožňuje přijetí kupní ceny ještě před dodáním Produktů Kupujícímu. První tři Objednávky provedené jiným způsobem než přes Internetový obchod je Kupující povinen uhradit v hotovosti, případně platbou předem na základě vystavené zálohové faktury. U dodávek Produktů na základě čtvrté a další Objednávky je možné uhradit kupní cenu za dodané Produkty bezhotovostní platbou na základě faktury vystavené Prodávajícím. Jiný způsob úhrady kupní ceny je možný jen po vzájemné dohodě smluvních stran.
5.6.5. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat platbu kupní ceny v hotovosti při dodání Produktů nebo na základě zálohové faktury před dodáním Produktů, a to až do výše celé kupní ceny.
5.6.6. Lhůta splatnosti faktury za dodané Produkty, pokud se smluvní strany nedohodnou písemně jinak, je 14 dnů ode dne zdanitelného plnění. V případě, že Kupující není ve lhůtě splatnosti faktury za dodané Produkty schopen z jakéhokoliv důvodu provést její úhradu, je povinen neprodleně kontaktovat vedoucího odbytu či prodeje Prodávajícího. Provedením kontaktování Prodávajícího není dáno právo Kupujícího požadovat změnu data splatnosti faktury za dodané Produkty, ale změna splatnosti faktury může být provedena jen dohodou smluvních stran.
5.6.7. Kupující je oprávněn vrátit fakturu za dodané Produkty na adresu sídla Prodávajícího ve lhůtě její splatnosti, pokud faktura neobsahuje náležitosti stanovené pro daňový doklad zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. Kupující je v případě vrácení faktury povinen v průvodním dopise, jehož přílohu tvoří vrácená faktura, uvést důvody vrácení faktury. Prodávající v takovém případě vystaví novou fakturu za dodané Produkty, přičemž lhůta splatnosti opravené faktury běží ode dne jejího vystavení.
5.6.8. Povinnost Kupujícího uhradit kupní cenu Produktů (zálohu na kupní cenu Produktů) Prodávajícímu je splněna dnem připsání předmětné částky na bankovní účet Prodávajícího, který je uvedený ve faktuře.
5.6.9. Při odběru Produktů v provozovnách Prodávajícího v kupní ceně do 10.000,- Kč bez DPH, nebude-li sjednáno v konkrétním případě písemně jinak, bude kupní cena zaplacena v hotovosti při převzetí Produktů.
5.6.10. Pro případ prodlení Kupujícího s úhradou faktury (případně zálohové faktury) se sjednává úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. Po dobu prodlení Kupujícího se zaplacením kupní ceny je Prodávající oprávněn pozastavit další dodávky Produktů.
5.6.11. Kupující je oprávněn postoupit nebo zastavit svou pohledávku za Prodávajícím třetí osobě nebo ve prospěch třetí osoby jen s předchozím písemným souhlasem Prodávajícího. Kupující je oprávněn započítat jakoukoliv svou pohledávku na pohledávku Prodávajícího vyplývající z jednotlivé Kupní smlouvy výlučně na základě předchozí písemné dohody s Prodávajícím, nestanoví-li v konkrétním případě občanský zákoník jinak.
6. Uplatnění nároků z vad Produktů a záruka za jakost Produktů
6.1. Převzetí Produktů
6.1.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Produkt při převzetí nemá vady, zejména že byl dodán v množství, jakosti a provedení, vyplývajícím z Kupní smlouvy a je schopen sloužit obvyklému účelu, k jakému bývají obdobné produkty používány.
6.1.2. Přebírá-li Kupující Produkty od dopravce, musí zkontrolovat neporušenost obalu a pokud do 24 hodin zjistí případné vady samotného Produktu způsobené přepravou, okamžitě oznámí tuto vadu Prodávajícímu. Pokud Kupující zjistí poškození dodaného Produktu způsobené při přepravě, je povinen vyznačit tuto skutečnost při jeho převzetí v přepravním a dodacím listu, případně jiném dokumentu doprovázejícím zásilku Produktu. V této souvislosti platí, že každá viditelná závada na obalu či Produktu při přejímce od dopravce musí být uvedena v přepravním a/nebo dodacím listě a potvrzena dopravcem. Reklamace nebude uznána, vytkne-li Kupující vady Produktu způsobené jeho přepravou po uplynutí 24 hodin. Přepravou poškozený Produkt neodesílá Kupující Prodávajícímu, ale vyčká na vyzvednutí Produktů dopravcem, u kterého Prodávající reklamaci provedené dopravy na základě informací od Kupujícího uplatní. V případě, že dojde k poškození či částečné ztrátě zásilky, je Kupující povinen zajistit, aby se zásilkou nebylo jakkoli manipulováno a aby byl zachován obal zásilky, ve kterém mu byla zásilka doručena. Ze stejného důvodu nesmí být zásilka bez souhlasu prodávajícího zničena nebo přepravována na jiné místo. U poškozených zásilek je Kupující povinen umožnit či zajistit možnost ohledání zásilky také zástupci pojišťovny Kupujícího, popř. přepravce. Kupující si je vědom toho, že pokud nesplní své povinnosti v tomto odstavci, nemusí být dostatek důkazů o vzniku škody, což může vést až k odmítnutí reklamace ze strany Prodávajícího.
6.1.3. Kupující je povinen prohlédnout dodané Produkty bez zbytečného odkladu po jejich převzetí a to s vynaložením veškeré péče, kterou lze od něj jakožto od podnikatele očekávat.
6.2. Uplatnění nároků z vad Kupujícím
6.2.1 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vad, které Produkt vykazoval v době přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se tyto vady projeví až později, neposkytne-li Prodávající Kupujícímu na Produkt záruku, umožňující uplatňovat i nároky z vad, které na Produktu teprve vzniknou v záruční době.
6.2.2. V případě, že má Produkt vady, v důsledku nichž je Kupní smlouva porušena podstatným způsobem, je Kupující oprávněn:
a) požadovat odstranění vady dodáním nového Produktu bez vad nebo dodáním chybějícího Produktu,
b) požadovat odstranění vady opravou Produktu;
c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny;
d) požadovat odstoupení od smlouvy.
6.2.3. Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil dle předchozího článku, spolu se zasláním oznámení (reklamace) vady nebo bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů, od odeslání oznámení o vadě Produktu. V případě, že nedojde k volbě práva z vad ve lhůtě výše uvedené, přísluší Kupujícímu právo, jako by se jednalo o nepodstatné porušení Kupní smlouvy.
6.2.4. Za podstatné porušení Kupní smlouvy se považuje taková vada, o níž Prodávající již v době uzavření Kupní smlouvy věděl nebo musel vědět, že by Kupující Kupní smlouvu neuzavřel, pokud by tuto vadu předvídal. Za podstatnou se považuje zejména taková vada, pro kterou Produkt není schopen vůbec sloužit svému účelu.
6.2.5. V případě, že má Produkt vady, v důsledku nichž je Kupní smlouvy porušena nepodstatným způsobem, je Kupující oprávněn požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud nedojde k uplatnění nároku na slevu z kupní ceny nebo odstoupení od Kupní smlouvy, Prodávající je oprávněn postupovat v souladu s ust. § 2107 odst. 2 občanského zákoníku. V případě, že Prodávající vadu neodstraní včas nebo ji odmítne odstranit, je Kupující oprávněn požadovat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od Kupní smlouvy.
6.3. Záruka za jakost
6.3.1. Dokud není v Katalogu stanoveno nebo v Technických datech nebo v jednotlivé Kupní smlouvě dohodnuto jinak, poskytuje Prodávající záruku za jakost Produktů po dobu 36 měsíců. Záruční doba běží ode dne odevzdání Produktů Kupujícímu nebo byl-li Produkt podle Kupní smlouvy odeslán, běží záruční doba od dojití Produktu do místa určení.
6.3.2. Zárukou za jakost se Prodávající zavazuje, že Produkt bude po určitou dobu způsobilý k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
6.3.3. Podmínkou uplatnění práv ze záruky je, že Kupující Produkt užívá předepsaným nebo obvyklým způsobem, přičemž za vady a škody vzniklé použitím jiným způsobem nenese Prodávající žádnou odpovědnost a Kupující v takovém případě nemá nárok na plnění vyplývající ze záruky.
6.3.4. Záruka za jakost Produktu se nevztahuje na jeho běžné opotřebení.
6.4. Společná ustanovení pro uplatnění nároků z vad
6.4.1. Bez ohledu na to, zda Kupující uplatňuje nároky z titulu odpovědnosti za vady nebo ze záruky, je oprávněn je uplatnit způsobem popsaným v článku 2.
6.4.2. Zjistí-li Kupující vady Produktu, musí o nich písemně informovat Prodávajícího bez zbytečného odkladu. Reklamaci Produktu, požadavky na servis, event. technickou pomoc je povinen u Kupující u Prodávajícího uplatnit písemně na adrese sídla Prodávajícího nebo osobně v provozovně Prodávajícího nacházející se na shodné adrese, na jaké je sídlo Prodávajícího, a to v provozní době této provozovny. Za vadu množství se nepovažuje dodání většího množství Produktů, než jaké vyplývá z Kupní smlouvy. V takovém případě je Kupující oprávněn přebytečné množství Produktů odmítnout ve lhůtě dle tohoto článku, jinak se Kupní smlouva považuje za uzavřenou i co do přebytečného množství, a Prodávající má nárok na úhradu Kupní ceny odpovídající většímu množství Produktů.
6.4.3. V případě, že Kupující nezjistí a nereklamuje vady, zjistitelné při převzetí ve lhůtě dle čl. 2, ztrácí nárok na přiznání práv z vadného plnění ve smyslu ust. § 2112 občanského zákoníku. To neplatí, pokud Prodávající o této vadě musel zjevně vědět při odeslání Produktu Kupujícímu.
6.4.4. Jakákoliv náhrada škody způsobená vadou Produktu je limitována co do výše částkou odpovídající kupní ceně daného Produktu, za kterou byl Produkt Kupujícímu prodán. Prodávající nenese odpovědnost za škodu ve formě ušlého zisku, ani za škodu, která vznikla osobě odlišné od Kupujícího.
6.4.5. Prodávající neručí za dodané Produkty a výsledky jejich použití v případě nedodržení technologických postupů, nesprávného používání, manipulace nebo skladování.
7. Odstoupení od Kupní smlouvy
7.1. Kupující je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy pro její podstatné porušení Prodávajícím, zejména bude-li Prodávající v prodlení s dodáním Produktů delším než 30 dnů od konečného termínu dodání stanoveného Prodávajícím (za tento termín se nepovažují orientační termíny dodání Produktů uvedené v čl. 3.1. VOP). Rovněž případy, kdy je Kupující v prodlení s úhradou zálohové faktury nebo dojde k zastavení dodávek Produktů dle čl. 6.10. VOP se nepovažují za prodlení Prodávajícího.
7.2. Odstoupení musí být provedeno písemně prostřednictvím datové schránky, e-mailu opatřeného platným elektronickým podpisem Kupujícího nebo v listinné podobě, přičemž v odstoupení Kupující uvede číslo Objednávky, identifikaci potvrzení Objednávky a datum nákupu. Odstoupení nabývá účinnosti okamžikem jeho doručení Prodávajícímu.
7.3. V případě platného odstoupení od Kupní smlouvy je Prodávající povinen vrátit Kupujícímu kupní cenu, byla-li již Kupujícím k okamžiku odstoupení uhrazena. Stejně tak je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu veškeré Produkty, které mu byly před účinností odstoupení dodány dle předmětné Kupní smlouvy. Prodávající není povinen vrátit Kupujícímu uhrazenou kupní cenu do okamžiku, než mu Kupující prokáže, že mu odeslal zpět Produkty, které je povinen vrátit.
8. Ochrana osobních údajů
8.1. Prodávající zpracovává osobní údaje Kupujících, resp. osobní údaje osob, jednajících za Kupující, kteří jsou právnickými osobami (dále v tomto článku označených jako „Kupující“), za účelem vyřízení Objednávek, za účelem poskytnutí plnění z Kupní smlouvy a za účelem vyřizování reklamací. V případě Kupujících se zřízeným zákaznickým účtem zpracovává prodávající jejich osobní údaje pro účely vedení zákaznického účtu. Informace o zpracování osobních údajů Kupujících včetně poučení o jejich právech jakožto subjektů osobních údajů je dostupná zde. Ve vztahu k osobním údajům Kupujících je Prodávající v postavení správce osobních údajů dle čl. 4 odst. 7 Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (Nařízení GDPR).
8.2. Souhlas se zpracováním osobních údajů v případech, kdy je ho zapotřebí, uděluje Kupující v rámci procesu vytváření Objednávky, resp. v rámci vytváření zákaznického účtu.
8.3. Kupujícím, kteří s Prodávajícím uzavřeli Kupní smlouvu a zadali svou e-mailovou adresu, je Prodávající oprávněn na tuto e-mailovou adresu zasílat obchodní sdělení týkající se nabídky zboží v Internetovém obchodě a souvisejících novinek, ledaže výslovně toto zasílání odmítnou zrušením zaškrtnutí příslušného pole v rámci Objednávky. Kupující je oprávněn kdykoli, bezúplatně a jakýchkoli sankcí zasílání těchto obchodních sdělení zrušit, k čemuž je mu poskytnuta možnost v každém jednotlivém obchodním sdělení.
8.4. K zajištění funkčnosti stránek Internetového obchodu používá Prodávající cookies. Prostřednictvím rozhraní nacházejícího se na stránkách Internetového obchodu může Kupující udělit souhlas s použitím jiných než technických cookies, nezbytných ke správnému provozu internetových stránek.
9. Závěrečná ustanovení
9.1. V otázkách neupravených Kupní smlouvou a těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se práva a povinnosti mezi smluvními stranami vycházející z Kupní smlouvy řídí právem České republiky, zejména občanským zákoníkem, to i v případě, že je Kupující osobou se sídlem / místem podnikání v jiném státě. Toto ujednání má povahu volby rozhodného práva ve smyslu § 87 odst. 1 zák. č. 91/2012 Sb. o mezinárodním právu soukromém a procesním.
9.2. V případě Kupujících, uzavírajících Kupní smlouvu mimo zákaznický účet, se Kupní smlouva řídí vždy zněním VOP, účinným k okamžiku odeslání Objednávky. V případě Kupujících se zákaznickým účtem se znění VOP vztahuje na všechny Kupní smlouvy, uzavřené Kupujícím prostřednictvím zákaznického účtu, dokud není toto znění změněno způsobem dle následujícího odstavce.
9.3. Prodávající je oprávněn tyto VOP jednostranně změnit, nastane-li rozumná potřeba jejich změny, a to i ve vztahu ke Kupujícím se zřízeným zákaznickým účtem. O plánované změně Prodávající všechny Kupující se zřízeným zákaznickým účtem vyrozumí formou e-mailu obsahujícího nové znění VOP, a to nejméně 15 dní před nabytím účinnosti nového znění. V rámci prvního přihlášení k zákaznickému účtu po nabytí účinnosti nového znění je Kupující vyzván k potvrzení souhlasu s novým zněním. V případě, že Kupující souhlas s novým zněním VOP neudělí, není mu umožněno provést novou Objednávku prostřednictvím zákaznického účtu. Tím není dotčena možnost Kupujícího zadávat Objednávky mimo zákaznický účet. Tímto postupem nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP – zejména nemá změna VOP vliv na plnění Kupních smluv, uzavřených před účinností změny.
9.4. V případě, že kterékoliv ustanovení Kupní smlouvy nebo těchto VOP bude nebo stane se neplatné či neúčinné, nemá to vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení Kupní smlouvy a těchto VOP.
9.5. Odesláním Objednávky prostřednictvím Internetového obchodu Kupující potvrzuje, že se seznámil s Kupní smlouvou a těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a souhlasí s jejich obsahem. Kupující, kteří Objednávku odesílají na základě Katalogu v listinné podobě, jsou VOP poskytnuty v rámci tohoto Katalogu, a následně jim je aktuální znění těchto VOP zasláno společně s potvrzením Objednávky. Dále Kupující prohlašuje, že i pokud by některé ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek mohlo být považováno za překvapivé, byly mu všechny ustanovení náležitě vysvětleny, uvážil je a jsou jim akceptovány.
9.6. Smluvní strany se jako podnikatelé v souladu s ust. § 1801 občanského zákoníku dohodli, že se na jejich smluvní vztahy vycházející z Kupní smlouvy nevztahují ust. § 1799 a § 1800 občanského zákoníku.
